YouTube Cascadeur 2021年04月13日より。
ハイライト:
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カスケダールは、物理ベースのアニメーション作成のソフトウェアです。
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アニメーションで物理が扱える新しいツールが用意されています。
Cascadeur Early Access Product Demo 2021
00:00 | 《Music》 | 《音楽》 |
00:16 | Cascadeur is a software for creating physics based animation. | カスケダールは、物理ベースのアニメーション作成のソフトウェアです。 |
00:20 | The program has been in the open beta stage for some time now; | このプログラムは、しばらく前からオープンベータの段階にあり、 |
00:23 | and all this time we've been working on improving old tools and adding new ones. | その間、古いツールの改良や新しいツールの追加に取り組んできました。 |
00:28 | The Quick Rigging tool has made rigging of humanoid characters easier and faster. | クイックリギング・ツールは、人型のキャラクターのリギングを簡単かつ迅速に行うことができます。 |
00:34 | Now you only need to drag and drop the names of the joints onto the images of the corresponding body parts. | ジョイントの名前を対応するボディパーツの絵にドラッグ&ドロップするだけでいいのです。 |
00:41 | The improved AutoPosing tool takes into account the surface of the ground; | 改良されたオートポージング・ツールでは地表が考慮され、 |
00:47 | and works with various humanoid characters. | 様々な人型のキャラクターに対応しています。 |
00:53 | There is also a new tool which allows you to work with physics in animation. | また、アニメーションで物理が扱える新しいツールも用意されています。 |
00:58 | The adjusted animation is rendered using a special physical copy of the character. | 調整されたアニメーションは、キャラクターの特別な物理的コピーを使ってレンダリングされます。 |
01:04 | You can keep making changes to the animation and see the way they affect the results. | アニメーションに変更を重ね、それが結果にどのような影響を与えるかを確認できます。 |
01:09 | Then you can press the Snap button and immediately apply the physical adjustments to your animation. | 「スナップ」ボタンを押すと、即座に物理的な調整がアニメーションに適用されます。 |
01:17 | This tool also works to improve other types of movements, like running, for example. | このツールは、例えば「走る」など、他のタイプの動きを改善するのにも有効です。 |
01:23 | For this running animation; | 「走る」アニメーションでは |
01:24 | we made only two poses and then mirrored and duplicated them for the entire interval. | ポーズを2つだけ作り、それをミラーリングして全区間に渡って複製しました。 |
01:29 | With the use of physics, it was possible to improve this animation without adding any new poses; | 物理法則を利用することで、新たなポーズを追加することなく、このアニメーションを改善できました。 |
01:35 | and it doesn't only work for humanoid characters. | そして、それは人型のキャラクターだけではありません。 |
01:40 | It can also help to correct movements that require keeping balance, such as kicking. | キックなどのバランスを保つ必要がある動きの修正にも有効です。 |
01:45 | The two adjust the pose slightly to ensure the character stays balanced. | この2つは、キャラクターがバランスを保てるようにポーズをわずかに調整します。 |
01:51 | It takes into account the force of gravity, which you are free to change at any time. | これは重力を考慮したもので、いつでも自由に変更できます。 |
01:56 | This particular animation was made with the Moon's gravity. | このアニメーションは、月の重力を利用して作られたものです。 |
02:00 | We also continue developing other animation tools. | その他のアニメーションツールの開発も続けています。 |
02:03 | The Interval Edit mode has been improved. | インターバル編集モードが改良されました。 |
02:06 | You can now make changes to several frames at once, smoothly blending them with the rest of the animation. | 一度に複数のフレームに変更を加え、アニメーションの残りの部分とスムーズに調和させることができるようになりました。 |
02:13 | There is also a new tool for visualizing rotation trajectories. | また、回転の軌跡を視覚化する新しいツールも登場しました。 |
02:17 | You can track and edit rotation along different axis in local and global modes. | ローカルモードとグローバルモードで、異なる軸に沿って回転を追跡し、編集することができます。 |
02:24 | We've also improved the Mirroring tool. | また、ミラーリングツールも改良されました。 |
02:27 | And added a Scene Link tool, which allows you to display several scenes in a single viewport at the same time. | シーンリンク・ツールが追加され、1つのビューポートに複数のシーンを同時に表示することができるようになりました。 |
02:33 | And you can continue working with each scene individually. | また、各シーンの個別操作続行もできます。 |
02:37 | This makes it more convenient to work with a large number of characters simultaneously. | これにより、多数のキャラクターを同時に扱う作業がより便利になりました。 |
02:43 | There are still many challenges ahead of us. | まだまだ課題は山積しています。 |
02:45 | The Graph editor as well as the Node editor are already being developed. | ノード・エディタだけでなく、グラフ・エディタもすでに開発されています。 |
02:50 | We are also planning to make handy tools for working with animation loops and much more. | また、アニメーションのループを操作するための便利なツールなども計画しています。 |
02:56 | Meanwhile, follow us on social media and stay tuned for updates. | 今後もSNSなどで情報を発信していきたいと思います。 |